Tuesday, November 24, 2009

priorities and pyramids


after having so much fun with my halloween food pyramid, i couldn't resist creating one for Thanksgiving! this one is based on the traditional food pyramid, the recommended guide which suggests we less of what's at the top, and more of what's at the bottom.
which kinda explains where turkey is on my priority list, as opposed to pumpkin pie with whipped cream.....hee hee

i am SO thankful for each and every one of you!! i wish you and your family a very blessed Thanksgiving day!!!

click on image for larger view



31 comments:

Julie Bagamary said...

Cute and yummy too.

Diva Kreszl said...

I like your food pyramid better than the one issued by the gov't!
Happy Thanksgiving!!!

Sara said...

sweet potatoes with marshmallows on top are my favorite!! mmmm :) Happy turkey day (almost), lori! :)

Patty S said...

cute cute cute
your candy corn food pyramid is how i came across you in the first place! LOL
:-)

Sue K said...

Now THATS my kind of food pyramid! BURP!!! Sounds like what we enjoy around here! I hope that you are keeping these wonderful pages in a journal! I can't wait to see what your Christmas food pyramid will look like! HA!

Kim Hambric said...

Love it! It's fantastic. My Thanksgiving food pyramid would have to include candy left over from Halloween.

sara's art house said...

So cute! Made me hungry....:)

Sophia said...

I like it, Lori. What items do you use to do these little inspirational pieces? I love the crisp, clean feel of them.

...Seyma... said...

omg!! it's sooo lovely!!

julie king said...

this made me smile and honestly i can't wait to overload on the things on the bottom row of your pyramid!! your work is so adorable and always makes me smile!

Alisa said...

Happy Thanksgiving!

Diva Kreszl said...

amazing how much we find out we have in common when we share the intimacies of our lives! You'll have to tell me more about your single parenthood days...Happy Thanksgiving!!!

beedeebabee♥ said...

Oh boy...I love THIS food pyramid! YUM!!! Happy Thanksgiving Sweetie! Hugs, Paulette =D

Doda said...

I get this vague kinda feeling about you that you like desserts. Am I right?? Huh? Huh?

CelticWoman said...

Lori, wonderful, Sandi

Mary said...

Love it Lori!! Looks about perfect to me!

Have a great Thanksgiving!

♥♥ tuğçe♥♥ said...

hahaha it looks cute

Jancalligrapher said...

Beautiful versals, Lori, I am thankful for you!

Kelly said...

that is just so darn fun. :-)

Twyla and Lindsey said...

Oh, I love this idea! How cute! Have a wonderful Thanksgiving. Twyla

Julie said...

Happy thanksgiving to you too, Lori!
xo

beedeebabee♥ said...

Yep...I'm back! I loved your comment Lori, and I'm soooo happy and thankful for meeting you too, cutie pie!!! Have a wonderful Thanksgiving with your family. Hugs, Paulette xoxo

Martha Lever said...

So cute!!! Love that lettering too!!! Happy T-Day!!

Cat said...

Delicious food pyramid!

Happy Thanksgiving!

PeaceSeeker said...

What fun! And thank you for your note on my blog. I am probably more of a blog READER than a blog POSTER, so it's so fun when someone outside my circle of family makes a comment. Gives me a thrill! :)

Love your art, Lori--keep it up!

Becky Shander said...

What a clever way to highlight your favorites. I hope that you had a wonderful Thanksgiving with lots of joy to go with your pumpkin pie.

naomi orana said...

I hope you had a great Thanksgiving and Thanks for a great Blog :)

annax said...

Wonderful!! I hope you and your loved ones had a lovely ThanksGiving!
Hugs, annax

~Valentina~ said...

Your pyramid looks just like my "perfect" diet :)
Hope you had a great Thanksgiving!

Julie-ann Bowden said...

This is a fabulous idea, be great to have one of these charts in the kitchen. Guide's to live buy.

Love it!

aimee said...

love it! looks nutritious to me and the lettering is absolutely delicious!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...